Αρχική Βιογραφικό Μεθοδολογία Συμβουλές Συχνές Ερωτήσεις Υπολογισμός Δείκτη Μάζας Σώματος Χρήσιμα Links Επικοινωνία   Παπαβασιλείου Βίκυ
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
  άρθρα οδηγίες

Πότε χρειάζομαι διαιτολόγο;

Αν έχετε προβλήματα υγείας που συσχετίζονται με τη διατροφή όπως σακχαρώδη διαβήτη ή υπέρταση.
Αν ασκήστε συστηματικά ή είστε αθλητές.
Αν έχετε διατροφικές διαταραχές όπως η νευρική ανορεξία ή βουλιμία.
Αν υποφέρετε από περιττά κιλά ή παχυσαρκία.
Αν το παιδί σας έχει περιττά κιλά ή παχυσαρκία.
Αν είστε έγκυος ή θηλάζετε το μωρό σας.

7 χρήσιμες Συμβουλές για όλους μας

1. Για να αυξήσετε την κίνηση στη ζωή σας χωρίς να νιώθετε ότι κάνετε ‘γυμναστική’ μπορείτε να επιλέξετε μια απλή αεροβική δραστηριότητα όπως το περπάτημα, το ποδήλατο, το κολύμπι και το συχνό ανέβασμα μιας σκάλας. Ξεκινήστε χαλαρά, όποτε μπορείτε, και προχωρήστε σιγά σιγά σε 5 φορές την εβδομάδα, αυξάνοντας τη διάρκεια σε 20-30΄ την ημέρα. Θα νιώσετε τη διαφορά στο σώμα σας άμεσα, με μεγαλύτερη ευεξία και ζωντάνια.

2. Τρώτε μικρά γεύματα (ανά 4 ώρες). Όταν πεινάμε πολύ αναζητάμε ‘πλούσιες’ σε γεύση τροφές που όμως συνήθως είναι επίσης πλούσιες σε λιπαρά, ζάχαρη και κενές θερμίδες. Με τα μικρά, τακτικά γεύματα μπορείτε πραγματικά να ελέγξετε την πείνα σας.

3. Κρύψτε ή πετάξτε τα λιπαρά σνακ. Όσο πιο πολλά τρώτε, τόσο πιο πολλά θέλετε. Κρατήστε ένα σνακ χαμηλών λιπαρών (π.χ. κρακεράκια, γιαούρτι) για τις κρίσιμες στιγμές και σιγά σιγά θα δείτε τον οργανισμό σας να τα αναζητά και να τα προτιμά.

4. Πεινάσατε; Σηκωθείτε από τον καναπέ!
Όταν δραστηριοποιείστε εκκρίνονται στον οργανισμό σας ενδορφίνες, χημικές ουσίες που καταστέλλουν την πείνα. Σημειώστε ότι δεν μιλάμε απαραίτητα για γυμναστική. Ακόμα και μια μικρή βόλτα μπορεί να περιορίσει την ακατάσχετη όρεξη.

5. Αφήνετε ένα μικρό μέρος από το φαγητό στο πιάτο σας μετά από κάθε γεύμα.

6. Κοιμηθείτε 8 ώρες κάθε μέρα.
Η έλλειψη ύπνου μπορεί να αυξήσει την όρεξη σας για πολύ γλυκά ή αλμυρά φαγητά, ψωμί και ζυμαρικά. Όταν δεν καλύπτετε τις ανάγκες του οργανισμού σας σε ύπνο τότε αυξάνεται η έκκριση της γκρελίνης (μια ορμόνης που ενεργοποιεί το αίσθημα της πείνας) και μειώνεται η παραγωγή της λεπτίνης, ουσίας που μειώνει την ανάγκη σας για φαγητό.

   
μεθοδολογία
δείκτης μάζας σώματος
Development by Web Arts